Laatste dagen West Australië

2 mei 2015 - Katherine, Australië

Daar zijn we weer, daar zijn weer...

Eenmaal in Broome aangekomen, wisten we niet precies wat we hier allemaal konden zien, behalve wandeling langs de kust, Cable beach incl. kamelenritjes  bij zonsondergang en de voetafdrukken van dinosaurussen. Dus maar even naar onze beste vrienden van I site gegaan. Daar kwamen we erachter dat de Dino afdrukken en de Stairway to the moon (weerspiegeling van de volle maan)  nu niet te zien waren. Het was namelijk geen laag tij!! Dan maar de wandeling langs de kust  gemaakt, die overigens erg mooi was. Vooral de gekleurde rotsformaties en het rode zand zijn een geweldig contrast met de blauwe zee. Cable beach zou helemaal het einde moeten zijn als je iedereen moet geloven. Het hoge verwachtingen gingen we daar dus naar toe....ik dacht is dit het nu??? Zijn we echt wel op het goede strand??? Ja dus! Snap nog steeds niet waarom dit bekend staat als een geweldig strand! Tot nu toe het minste strand wat ik gezien heb in Australië! Dan maar de kamelen bekijken bij zonsondergang. Waardeloze sunset, dus dat was ook niet echt de moeite waard. Onze hoop was gevestigd op onze tour naar Cape Leveque de volgende dag. Daar konden we zelf niet naar toe, omdat je een 4 WD nodig had. Ik ben nu wel echt van mening dat we de 4 WD niet nodig hadden van Perth naar Broome, maar wel van Broome naar Darwin. Volgens Michael moest je dan af en toe iets verder lopen. Dat is een kleine understatement, want we hebben het hier dan over minimaal 50 km.
De tour naar Cape Leveque viel tegen, vooral omdat we aardig in de buidel hiervoor moesten tasten. Cape Leveque was wel mooi, maar de kaap bij Broome deed hier niet heel veel voor onder en Cape Leveque ligt 200 km van Broome af!! ’s Avonds na onze wat teleurstellende tour zijn we naar de oudste openluchtbioscoop van de wereld gegaan. Dit is Sunset pictures in Broome. Geweldig die oude meuk!!! Je zat op oude (soort van) strandstoelen. Je weet wel...van die strandstoelen waar iedereen mee zit te klooien...en niemand weet hoe je ze snel in elkaar kan zetten! Het comfort was niet geweldig, maar dat mocht de pret niet drukken. Echt een ‘must do’ als je in Broome bent.
De volgende dag zouden we onze weg naar Darwin vervolgen via de highway. Het mooiste is natuurlijk via de Gibb River Road, maar je raadt het al.....daar heb je een 4WD voor nodig. Via de highway zie je andere mooie dingen en het is tevens een goede reden om nog een keer terug te gaan naar Australië!!
We moesten bijna 400 km afleggen om bij Fitzroy Crossing aan te komen. Daar waren we in het begin van de middag, zodat we die middag de tijd hadden om de Geike Gorge (zie foto) te bekijken. Een totaal andere Gorge dan dat we in het Karijini NP zagen. Niet zo spectaculair als Karijini NP, maar het was toch mooi om de gekleurde rotsformaties te zien die weerspiegelden in de Fitzroy River. Het grote nadeel was het enorme aantal sprinkhanen, die om je oren suisden (vlogen meer dan dat ze sprongen). Marcia ik had jou hier wel willen zien, haha! Ik denk dat jij gillend de Gorge had doorgerend! De ochtend erop hebben we Fitzroy Crossing alweer verlaten en gingen we verder naar Purnululu NP dat op UNESCO erfgoedlijst staat. Vooral de Bungle Bungle Range is een bezoekje waard. Dit zijn bergketens die een gestreept karakter hebben. De oranje lagen worden afgewisseld door de zwarte lagen...sommige mensen noemen dit blauw!! Dit is net zo’n gevalletje als dat jurkje op het internet!! Als dit blauw is.....!!! Desalniettemin waren de gestreepte bergen een geweldig natuurverschijnsel om te zien!
De volgende ochtend wisten we nog niet precies waar we die nacht erop zouden slapen! Kununurra, Lake Argyle of Kakadu NP zou het worden. Het werd uiteindelijk Lake Argyle. Een door mensenhanden gemaakt meer van 70 X 40 km. Enorm dus!! Het beste te zien vanaf het water, dus dat heb ik dan maar gedaan met de sunsetcruise. Het meer is omgeven door bergen met geweldige kleuren (zie foto’s). Ondertussen nog een paar krokodillen gezien en aan het einde van de middag konden we nog een ‘frisse’ duik nemen met de crocs!! Volgens de Ozzies is dit geen enkel probleem, want het zijn zoetwaterkrokodillen en die zwemmen hard weg als ze je zien. Iedereen vervolgens het water in. Sommigen toch nog wat twijfelachtig! Het water had een aangename temperatuur van 26 graden. Dus was het heerlijk vertoeven met een wijntje of biertje in ons hand, terwijl de zon onderging!! Beetje decadent.....maar goed!
Nu nog even verder bekijken wat we de resterende dagen willen zien in het Northern territory!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mandy:
    2 mei 2015
    ben blij als je er weer bent ! x
  2. Joyce:
    2 mei 2015
    Prachtige foto's weer... Ook al 'viel alles een beetje tegen' ;-)