Golden rock, bago

7 december 2014 - Kalaw, Myanmar

Daar ben ik weer....nou het was een hele belevenis met de nachtbus van yangon naar de golden rock! Als eerste keken ze naar mijn ticket voor de nachtbus en namen ze deze mee om te bellen...dat was al een beetje vreemd, maar toen begon de ellende pas. Na 2 uur in de bus te hebben gezeten moest ik eruit om op een andere bus te stappen. Deze was erg oud en  zonder airco...maar ik dacht het zal wel goed zijn. Even aan de busreizigers gevraagd waar ze naar toe gingen...naar een of ander strand en gevraagd of ze het konden aanwijzen op de kaart...totaal andere kant op! Ik dacht dit gaat niet goed.... Vervolgens komen we bij een busstation, toen dacht ik nog...even vragen aan de buschauffeur of ik nu wel goed ga. NEE DUS! En ja dan is het erg lastig dat je niet kan communiceren in het Engels! Ze vroegen om mijn ticket, die ik niet meer had, hadden ze namelijk  ingenomen in de 1e bus. Kreeg toen een mobiel in de hand gedrukt, zodat ik in het Engels met iemand van de busmaatschappij kon praten. Uiteindelijk werd ik in een taxi gezeten om mij naar de goede bus te brengen, die mij naar de gouden rots zou brengen. Zit ik dus in de taxi in 'THE middel of nowhere" met een enge andere passagier, die zei dat ik moest betalen! Ik dacht; waar bemoei jij je mee. Maar kreeg nu wel een beetje een onbehagelijk gevoel! Gelukkig kwam alles goed na een taxirit van een half uur. De taxichauffeur werd betaald door de busmaatschappij en ik kon instappen in de goede bus. En je raad het al....het was de eerste bus waar ik daarvoor al in zat. Iedereen keek verbaasd en begon hard te lachen..nadat ik het verhaal uit de doeken had gedaan. Vervolgens niet meer geslapen na alles  en omdat de man naast me hoog boven de aziatische versie van Immortal van Evanesence uitkwam. Ja daar kan menigeen een puntjeaan zuigen,hihi. Uiteindelijk om 4:00 aangekomen bij de golden rock. De golden rock is een pelgrimsoord voor de bevolking van Myanmar. Het is er altijd druk...maar nu was het weekend en ik geloofde mij ogen niet! In een pick-up truck werden gewoon 50 man/ vrouw/baby's geladen om de berg op te gaan. En niet 1 truck..tientallen! En ja ik moest er ook aan geloven en dat gaat niet netjes 1 voor 1,zoals in NL. Gelukkig hebben 2 stellen uit Myanmar die ik in de nachtbus had ontmoet, mij geholpen. Was me anders nooit gelukt met die grote backpack. Daar aangekomen naar de golden rock gelopen samen met de2 stellen, daar ontbeten en toen uiteindelijk afscheid genomen van hen en terug gegaan...want er was geen hotelkamer te krijgen. Daarna hetzelfde ritueel gevolgd voor de terugweg. Via bago ben ik nu in Kalaw, klein stadje bij Inle Lake. Van daaruit ga ik een trekking maken die 3 dan zal duren. De trekking komt uit bij het Inle Lake.

1. Petra:
    7 december 2014
    dammmmm zeg.. Je maakt wat mee zeg.. En je bent nog maar een weekje weg..volgens mij zie je wel geweldige dingen! Lekker van genieten.. dikke pakket van Max.
  2. Dies en Hetty:
    7 december 2014
    Tjongejonge, niet echt de weg van de minste weerstand opzoeken. Wat een gedoe zeg. je verwacht niet meteen dat het westers geregeld is maar dit... je maakt het wel helemaal mee zo. Groeten vanuit behaaglijk maar btje saai Hengelo, ook van Dies.
  3. Nicole:
    7 december 2014
    Leuk dat we je zo kunnen volgen. Wens je een hele mooie reis en geniet van alles wat op je pad komt! X
  4. Gea:
    7 december 2014
    Wow....heftig!!! Maar top hoe je je al weet te redden, goed man. Ik mag hopen dat die Rock dan ook echt de moeite waard was.... Ga zo door en enjoy the hike...Groetjes
  5. Monique:
    7 december 2014
    Tjonge Sharon je reis is tot nu toe alles behalve saai te noemen zeg ! Maar gave wereld he daar? Ben er zelf ook geweest, die geluiden en geuren...zo onvoorstelbaar anders ! Veel plezier met de gammelang haha wat een herrie.. nee serieus enjoy !!
  6. Henk & Diny Roesink:
    7 december 2014
    Ja, zo zie je maar wat voor een verschil het is of je hier op reis gaat of in dat land. Ondanks de tegenslagen die je soms tegenkomt, is het toch ook altijd weer een geweldige ervaring naderhand als alles weer op z'n pootjes terecht komt.
    Veel plezier verder op deze avontuurlijke reis.
  7. Mariëlle:
    7 december 2014
    Ik dacht direct ...... Jaja dat overkomt Sharon wel weer haha! Wel weer een hele ervaring rijker! Nog heel veel plezier en geniet er van!
  8. Petra:
    7 december 2014
    Een week op pad en al super veel beleefd. Tja soms ergeren we ons aan het te georganiseerde Nederland. Maar in Myanmar kunnen ze er wat van leren.
    Maar Sharon met jou doorzettingsvermogen kom je er wel.

Kun je weer lopen zag op Facebook je kapotte schoen.

Have fun!! Groetjes uit een koud Haaksbergen
  9. Victor:
    7 december 2014
    Een weekje weg en al voor een maand aan avontuur. Dat is je geld dan wel dubbel en dwars waard :p
    En dan mag je als vrouw zijnde nog niet eens die rots aanraken...
    Ik hoop dat alles de moeite waard is geweest!! Veel plezier
  10. Marcia:
    7 december 2014
    Uhm sharon ik denk dat mama een hartverzakking krijgt halverwege het verhaal. ... wel leuk om te lezen allemaal. Hele dikke kus van Sep. Twan heeft je vrijdag nog gemist. Hij was even bedroefd. Cadeaus maakten een hoop goed. Nou op naar het volgende avontuur...

Xx
  11. Inge bok:
    7 december 2014
    Jee zeg,Sharon wat een verhaal. Dat je dat allemaal durft..knap hoor ik doe het je niet na....Heel veel plezier en ik vind het leuk om je verhalen te lezen..
  12. Esther Ardon:
    Hoi Sharon,
    wat gaaf deze reis! En zo herkenbaar, al die verrassende situaties waar je in terecht komt. Gelukkig heb je jezelf en je humor, dan komt alles altijd op z'n pootjes terecht! Heb een fijne en inspirerende tijd daar!
  13. Sylvia:
    8 december 2014
    Leuk om je zo te volgen. Je hebt al herl wat meegemaakt. Heel veel plezier. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. X
  14. Chantal:
    8 december 2014
    Pffff wat een verhaal! :-) je maakt wat mee daar.. Nouja, daarvoor ben je er natuurlijk ook! Ik zal t nooit durven zo alleen! Veel plzr en horen weer van je
  15. Imco:
    8 december 2014
    spannende verhalen!!! Heel veel plezier gewenst tijdens de rest van je reis!

Gr
    Imco
  16. Kale:
    9 december 2014
    Erg leuk om de avonturen te lezen en het onbehagelijke gevoel begon hier ook al een beetje te borrelen!!! Veel plezier nog en doe voorzichtig!!
  17. 10 december 2014
    Hé Sharon,
    gaaf te lezen van wat je allemaal meemaakt, echt super.
    Veel plezier en lekker genieten.
    Kijk uit naar het volgende verhaal ;)

Grts, Ellen