Kalaw, Inle Lake

13 december 2014 - Nyaungshwe, Myanmar

Inmiddels gearriveerd in Nyaung Shwe bij het Inle Lake, nadat we een trekking van 3 dagen hebben gehad. En het werden 3 lange dagen..... Zoals altijd kan ik niet iets op de normale manier doen! Zo dus ook deze trekking niet! Nadat we de eerste 2,5 uur erop hadden zitten, gleed ik uit en kwam in een gat van 20 cm terecht met mijn voet, dit vond mijn enkel beduidend minder grappig. Dus nog 2,5 dag lopen met een flink verstuikte enkel, lees bevatte alle kleuren van de regenboog en aardig wat vocht! ' s Avonds onder genot van een biertje werd mijn enkel uitvoerig bestudeerd door de vrouw des huizes ( sliepen namelijk bij de lokale bevolking in huis de eerste nacht). En daar kwam de olie uit de kast en werden er planten ergens vandaan getoverd. Deze werden daarna op mijn voet gesmeerd. Resultaat: met een Shrek voetje naar bed. Volgende dag was ik toch wat minder vrolijk, want het lopen ging niet echt goed! Maar met de Advil van Carl ( Canadees uit de groep) kon ik toch mee met de Hike! Zeker geen spijt van, want het was een mooie wandeling door kleine dorpjes en we konden een verfrissende duik nemen in de rivier! Vervolgens overnachtende we in een klooster. Laatste dag van de trekking was het afzien voor mij. Heuveltje af en ik had een flinke blaar ontwikkeld, maar naar 4,5 uur lopen konden we in de boot stappen en voeren we over het  Inle Lake naar het plaatsje Nyaung Shwe! Volgende dag een plaatselijke wijngaard (Red Mountain) bezocht en natuurlijk ook het een en ander uitgeprobeerd. Was oké, maar Myanmar is niet het land van de wijn zullen we maar zeggen! En toen kwam de terug weg...de kerels hadden gelukkig aan een zaklamp gedacht...zonder licht waren we nooit terug gekomen. Nog even de lokale puppetshow bekeken (weet niet wie dat bedacht had!!) stonden naar 10 min weer buiten...ppfff. Dag erop ons laten varen met de boot over het Inle Lake. En vandaag op mijn verjaardag heb ik een rustdag ingepland. Recept voor vandaag relaxen met het beentje hoog en de antibiotica achter de kiezen ( zonder recept en spotgoedkoop)! Morgen neem ik waarschijnlijk de nachtbus naar Bagan.

1. Sylvia:
    13 december 2014
    He sharon. Leuk om weer wat te horen. Gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag. En doe maar rustig met je enkel
  2. Mandy:
    13 december 2014
    Wat ben je toch weer handig , je kunt zo naast mij komen liggen haha , beterschap. En natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag xxx
  3. Marieke:
    13 december 2014
    Wat een mooi verhaal leuk om te lezen wat je mee maakt.
    gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag gewenst
  4. Monique:
    13 december 2014
    Happy Birthday Sharon !!! Een fantastische dag gewenst daar met hopelijk hele gezellige mensen en een fantastische sfeer ! Die relaxdag gaat je enkel hopelijk goed doen!
  5. Irna:
    13 december 2014
    proficiat en geniet dubbel van deze rustdag.
    Hopelijk knapt je enkel vlot op!
    Leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt, maar maak het niet te spannend!!!
  6. Dies en Hetty:
    13 december 2014
    Hey Sharon, van harte gefeliciteerd.
    Wat een avontuur daar en gaaf om mee te leven met de bevolking daar, inclusief medicijnvrouwtje. Wat een pech met je enkel. Gelukkig dat je antibiotica hebt. Mooie rustige dag vandaag, geniet er maar van en als je er eentje op drinkt doen wij dat ook!
  7. Mariëlle:
    13 december 2014
    gefeliciteerd met je verjaardag! Geef je been maar goed rust. Je maakt wel weer wat mee zeg! Hopelijk gaat het snel de goede kant op met je enkel. Nog veel plezier!
  8. Henk & Diny Roesink:
    13 december 2014
    Lieve Sharon. Ten eerste gefeliciteerd met je verjaardag, we wensen je nog heel veel mooie jaren toe met iedereen die je dierbaar is. V.w.b. Altijd zorgen dat je koolblad hebt eerst kneuzen om erop te doen dat is in zo'n geval een wondermiddel. Maar ja, ze zullen daar ook wel middeltjes hebben. Veel plezier verder en geniet van al het moois wat je ziet.
  9. Hans en Diny:
    13 december 2014
    Heey Sharon, wat een geweldige reis nu al! Wij wensen je een hele fijne rustdag/verjaardag. Verder sluit ik me aan bij Hetty en Henk en Diny qua middeltjes voor je enkel. Hoop wel dat je enkel gauw geneest, zodat je je verdere reis niet teveel last hebt. Wij vinden je superstoer dat je zo'n reis onderneemt en ook superspannend (alleen om je te volgen is al spannend). En natuurlijk wensen wij je nog vele jaren in goede gezondheid met ieder die je dierbaar is, maar kom vooral heelhuids terug!! Fijne reis nog! groetjes van mij en natuurlijk ook van Hans
  10. Gea:
    14 december 2014
    Wauw...die Golden Rock!
  11. Ria spenkelink:
    15 december 2014
    Lieve Sharon, nog van harte gefeliciteerd, met jouw verjaardag.

Het is wel een late reactie,maar beter laat dan geen.
    Ik ben momenteel druk bezig met het naaiwerk van anderen, en dat moest af zijn,en ik had ook nog een verjaardag erbij.
    Wat een mooi verhaal, wat je allemaal hebt meegemaak en dat wij je kunt volgen op deze manier.

Groetjes, en nog veel plezier in je verdere reis doeiiiiiii
  12. Sophie:
    15 december 2014
    Hoi Sharon,
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

gr. en nog een fijne reis
  13. Joyce:
    23 december 2014
    Wow, wat ben je toch een bikkel!! Ik weet hoe pittig zo'n tocht is..en dan met een verstuikte enkel!! Petje af :-) xx
  14. Marita Maas:
    3 januari 2015
    Ha Sharon wat een prachtige foto's en verhalen tot nu toe, ben benieuwd naar het vervolg van je reis...