Koh Lanta, Krabi, chiang mai

6 januari 2015 - Luang Namtha, Laos

Ben ik weer....

Vorige keer vertelde ik dat het alleen maar regende op het tropische eiland Koh Lanta en dat is ook niet veranderd. Toch maar besloten om daar de kerst te vieren en daarna naar het noorden van Thailand te reizen. De 23e maar even het eiland verkent met mijn Thaise roomie. We moesten verplicht af en toe koffie drinken ivm pde buien. in het zuiden van Koh Lanta is het erg rustig en daar is ook het NP. niet echt bijzonder......maar je moet toch iets doen als je niet naar het strand kunt. Volgende dag  maar gaan duiken in Koh Haa, ondanks het slechte weer.De eerste dag duiken was relaxed...er weer even inkomen. Ik blijf problemen houden met het klaren van mijn oren...maar dat viel die dag gelukkig mee. We gingen met z'n 4-en ( Helen en Anou, ik) en een instructeur. Veel mooie vissen  en een schildpad op 2 meter afstand gezien....blijft mijn favoriet. In totaal 2 duiken gemaakt. De volgende dag zouden we naar een andere plek gaan om te duiken en ook weer naar Koh Haa, maar dan een andere plek. Anou en ik hadden die dag een Spaanse instructeur en die had duidelijk de vorige dag te diep in het glaasje gekeken, het was tenslotte kerstavond.  Die man had een zware dag....Haha. Hij probeerde in het begin zijn kater nog te verbloemen, maar dat gaat wat lastig als je een uur lang de hik hebt. we moesten eerst 2 uur varen, dus kon hij een beetje wakker worden. De eerste duik was naar 30 m, zo diep had ik nog niet gedoken omdat ik alleen maar tot 18 m mocht met mijn Padi open water. Dus wel wat problemen met mijn oren de eerste 15 m, maar wel mooi koraal en vissen gezien tijdens die duik. De 2e en 3e duik waren beduidend minder ivm de enorme stroming en het slechte zicht. De laatste duik was gewoon afzien. Zelfs onze instructeur had het zwaar en moest na elke duik overgeven...maar ja die had een kater. Ik had zelf na de laatste duik enorme koppijn van het diepe ademen!! 'S Avonds (Eerste kerstdag) zou ik op stap gaan met Helen, maar kon haar niet bereiken. Dus kerst niet echt gevierd. 2e kerstdag ging ik met de boot naar Krabi, zodat ik de volgende dag van daaruit kon vliegen naar Chiang Mai ( het noorden van Thailand). Krabi heeft prachtige stranden en zowaar heb ik die ook gezien, want de zon  scheen hoog aan de hemel....het kan dus toch op een tropisch eiland. Alleen super toeristisch!! En Wel wat gezeur gehad over de veerboot van Railey beach naar Krabi Town, waar ik verbleef. Daardoor bijna de bus gemist naar het vliegveld, want om 20:00 ging ik vliegen met jawel Air Asia. oeps...!! Gelukkig zat ik niet in Indonesië!

'S Avonds om 22:00 aangekomen in Chiang Mai. Ik had al een guesthouse geregeld...de goedkoopste tot nu toe...€2,38!! Was natuurlijk ook niet het schoonste guesthouse...maar wel een warme douche. Alleen in het guesthouse komen om 22:30 was wat lastig...ze deden gewoon de deur niet open.. Na een half uur kloppen en debuurvrouw laten bellen, kwam ik er toch in! Naast mij op de slaapzaal lag alleen een enge kerel van 70+. Midden in de nacht om 3:00 uur ligt ie ineens half onder mijn bed en schijnt hij in mijn ogen. Ik schok mij dood. Het gezicht van die man was 10 cm van die van mij verwijderd. Rare knakker!!

De volgende 2 dagen Chiang Mai verkent per fiets en te voet. Er viel niet zoveel bijzonders te zien, terwijl iedereen helemaal lyrisch is over Chiang Mai.Daarom maar besloten om Oud & nieuw te vieren in Pai.

1. Brechje Munsterhuis:
    6 januari 2015
    Hoi Sharon,

Leuk om je verhaal te lezen! Helemaal omdat ik donderdag vertrek naar Thailand. Ik begin in Khao Lak met een vier daagse duiktrip naar de Similan Eilanden en daarna door naar Railay beach en Krabi. Hopelijk wordt het weer beter ;-).

Heel veel plezier nog!

Gr. Brechje
  2. Dies en Hetty:
    7 januari 2015
    Mooi, dat duiken ook. Je komt wel kerels tegen maar leuke?
    En die van de nacht ... voor 2,38 ook nog een kerel erbij.
    Kun je niets van zeggen toch.

Gelukkig was je niet in Indonesie. De meeste vluchten gaan goed. Echt leuk om alles te lezen, je maakt al veel mee.
    Veel plezier, ondanks je ongelukjes. Ook van Dies, Hetty